Kundu’da 1,5 yıl önce hizmete açılan ancak pandemi nedeni ile neredeyse hiç faaliyette bulunamayan Marisun Cafe, 1 Temmuz’da başlayan normalleşme sonrası yara sarmaya başları. Geniş bahçesinde özellikle Alman ve Rus turistlere hizmet veren işletme, meze, et çeşitleri, alkol ve canlı müzik hizmetleri ile turistlerin uğrak noktası haline geldi.
PANDEMİ ÇOK ETKİLEDİ
İşletme sahibi Hüseyin Barutçuoğlu, pandemi sürecinde çok zorlu bir dönem geçirdiklerini belirterek, uğradıkları zararı çıkarabilmek için 1 yıllık bir sürece ihtiyaçlarının olduğunu söyledi. Pandeminin tüm Dünyayı ve tüm Türkiye’yi çok olumsuz etkilediğini belirten Barutçuoğlu, “Herkes inanılmaz zorluklar yaşadı. Ciddi anlamdaki yatırımlar pandemiye yakalandı. Bu süreci yönetebilmek için banka kredilerine ve borçlanma yöntemini uyguladık. Birçok firma gibi biz de yeni yeni toparlanmaya çalışıyoruz. Ancak geride kalan 1.5 yılın zararını kurtarabilmemiz için en az 1 yıllık bir sürece ihtiyacımız var. Pandemi, özellikle turizm esnafını çok etkiledi. Çünkü ana geçim kaynağımız olan turistler gelmeyince mekanlar kapalı kaldı” diye konuştu.
ÖNCE CAN GÜVENLİĞİ
Yaşanan süreçte turistlerin alışkanlıklarında da değişimler olduğunu belirten Barutçuoğlu, şunları söyledi: “Can güvenliği nedeni ile maske ve hijyen konusunda çok bilinçli turistler var. Bu konulara dikkat etmeyen işletmeler tercih edilmiyor. İçeride çok kalmamaya ve özellikle bahçe bölümünü kullanmayı tercih ediyor. Biz de işletme olarak müşterilerimizin bu hassasiyetlerine göre hizmet veriyoruz”.