Port Akdeniz Antalya Limanı 2013'ü rekor büyümelerle kapattı. Konteynerde yüzde 20'lik artışla 217 bin 384 TEU, ihracatta yüzde 15, ithalatta yüzde 29, kruvaziyer gemilerle gelen yolcu sayısında da yüzde 7'lik artış kaydedildi. 2012'de 5 olan armatör sayısı da 10'a yükseldi.
Global Liman İşletmeleri bünyesinde Barcelona, Malaga ve Singapur yolcu limanlarının işletmecisi olan şirketin yüzde 43'üne, Bar (Karadağ) Ticari Limanı'nın yüzde 62'sine, Kuşadası Yolcu Limanı'nın yüzde 72,5'ine, Bodrum Yolcu Limanı'nın yüzde 60'ına ve Antalya Ticari & Yolcu Limanları'nın yüzde 100'üne sahip olan Global Liman İşletmeleri Port Akdeniz Antalya, 2013 yılını da gelişim ve hızlı yatırım performansıyla geride bıraktı.
140 BİN YOLCU
2013 yılına ilişkin Port Akdeniz Antalya Limanı'ndan yapılan değerlendirmede, 500 bin TEU/Yıl olarak hedeflenen konteynerde yüzde 20'lik artışla 217 bin 384 TEU'ya ulaşıldığı belirtildi. 5 yıl önce elleçlenen toplam 63 bin 366 TEU dikkate alındığında, son 5 yılda yüzde 243 gibi çok büyük artış ve gelişme gerçekleşen limanda, 2013 yılında ihracatta geçen seneye göre yüzde 15, ithalatta yüzde 29'luk artış yaşandı.
Aynı zamanda kruvaziyer turizminde indi-bindi limanı olarak da hizmet veren Port Akdeniz, 2013'te geçen yıla göre yüzde 7'lik yolcu sayısı artışıyla 138 bin 435'i yabancı olmak üzere toplam 140 bin 274 yolcuya hizmet verdi. 2013'te ihracatçıya destek için 2.6 dolar/ton gibi düşük bir maliyetle mermer deposunun hizmete açıldığı ve 2014'te de fiyat artırmadan hizmete devam edileceği belirtildi.
PERSONEL YATIRIMI 2013'te kalifiye 60 personel alımıyla ekibin güçlendirilerek, sadece liman işletmesi kadrosunun 180e, taşeron personelle birlikte yaklaşık 500 kişilik sayıya ulaşıldığı ve belirli departmanlar için personel yatırımının bu yıl da süreceği kaydedildi. 2013'te armatörlerin de desteğiyle başlatılan konteynerle yaş meyve sebze ihracatının, Reefer adı verilen soğutmalı konteynerlerle, kalitesini kaybetmeden, karayolundan çok daha ekonomik ve modern şekilde yapıldığı açıklandı.
SU DERİNLİĞİ 10 METREYE YÜKSELDİ 2013'te yaklaşık 9,5 metre olan ve yer yer 8 metre seviyelerine düşen su derinliğinin, dip tarama çalışmalarıyla her tarafı aynı olacak şekilde 10 metre seviyelerine çıkarıldığı, bu sayede rıhtımlara yanaşabilecek gemi kapasiteleri ve alabilecekleri yük tonajının arttığı kaydedildi.
İŞLEMLER TEK NOKTADAN Departmanların farklı binalarda dağınık halde bulunduğu eski liman işletme binasının da yıkıldığı hatırlatılarak, konteyner acentelerinin, Gümrük Müdürlüğü yetkililerinin, ticaret, muhasebe, ambar, enspektörlük, insan kaynakları, bilgi işlem, kalite yönetimi, güvenlik ve yönetim departmanlarının hepsinin birarada yer aldığı, müşterilerin tek noktadan işlemlerini halledebildiği modern bir idari bina inşa edildiği ifade edildi.
ÖZEL EKİPMAN YATIRIMI
Limanda yük çeşitliliğini artırmak için firmaların da ricası üzerine 2013 yılında özel ekipman yatırımları da yapıldığı belirtilerek, örneğin varilli meyve suyu konsantreleri yüklemeleri için forkliftlere takılan özel bir varil ataşmanı, rulo kağıt ithalatları için rulo kağıt ataşmanı, pamuk yüklemeleri için pamuk ataşmanı ve plaka mermer yüklemeleri için de özel ataşman yatırımları yapıldığı kaydedildi. Liman yönetimi, 2013'te, 7 gün 24 saat hizmet verildiği, 2014 için de aynı şekilde hizmet vermeye devam edileceğine dikkat çekti.