Bu hafta, Antalya Fuarcılık İşletme ve Yatırım A.Ş (Anfaş) Yönetim Kurulu Başkanı Ali BIDI gazetemizin konuğu oldu. 20 Bin metre kareden, 40 Bin metre kareye çıkan Fuar alanı, 2018 yılının birbirinden önemli fuar takvimini, Anfaş’ın Antalya ve özellikle de Aksu’ya neler kazandırdığını,  iş dünyasına önerilerini konuştuk.

Fuar alanının Aksu’da olmasının Aksu için büyük bir şans ve kazanım olduğunu dile getiren Ali BIDI, “Aksu Belediyesinin ve Aksu iş dünyasının bu alanı kendine ait bir yer olarak sahiplenmesini istedi. Anfaş’a gelen her katılımcı cebinde ki 100 liranın 15 lirasını Fuar alanına harcıyorsa 85 lirasını Aksu’da ve Antalya’da harcıyor. Bu fuara sahip çıkılması halinde Aksu ve Antalya daha çok kazanacaktır” dedi.  O söyleşiyi sizler için yayınlıyoruz.

Uzun yıllardır hizmet veren Antalya Expo Center olarak bilinen fuar alanı Anfaş’ın 2018 yılı hedefleri nelerdir?

Anfaş’ı büyütmek ve yeni müşteriler kazandırmak. Önceliğimiz bu. Fuar alanımızı 20 Bin metre kareden 40 Bin metre kareye çıkardık. Yeni fuarlar geliştirmek zorundayız. Bankaya borcumuz var çektiğimiz kredileri zamanında ödemek zorundayız. Bu yıl 16 Fuar gerçekleştireceğiz. İlerleyen yıllarda fuar sayılarımıza yenileri eklenerek artacaktır.

Yeni fuarlarımız neler olacak?

Yeni Fuarlarımız en yakın tarihte Oto Show fuarımız olacak Mart Ayı içerisinde, arkasından Boat Antalya Fuarı, Antalya City Expo Şehircilik ve Teknolojileri Fuarı, Dünya Sağlık, Spor, Turizm, Kongre Fuarı, Dosso Dossi Fashion Show Haziran Ayı içerisinde yapılacak, İnterior Desing Show, Antalya Mobilya Fuarı, Ekim Ayı içerisinde Yaş sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı, yine çok sevilen ve çok ilgi gören Yörex yani Yöresel Ürünler Fuarı, Ev ve Evlilik Fuarı, (Yapex) Uluslararası Yapı Malzemeleri, İnşaat Teknolojileri ve Restorasyon Fuarı, 28 Kasım tarihinde (Growtech) Uluslararası Sera, Tarım Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarı bu şekilde devam edecek.

Yeni fuarlara, yeni projelere kapımız açık. İsteyen bütün kurumlar yeni projeleri ile bizimle iş birliği içerisine girebilir.

Fuarlara daha çok firmanın katılımı için neler yapıyorsunuz?

Yeni yüzümüzü daha fazla tanıtmak için çalışıyoruz. Burası düzayak 40 Bin metre kareye sahip bir alan. Konferans salonlarımız var. Yaklaşık 30’a yakın irili ufaklı toplantı salonlarımız var. Bin kişi kapasiteli konferans Salonumuz var. Şu anda Türkiye’de 3.üncü fuar alanıyız, büyüklük olarak. Bu kadar komplekse sahip bir fuar alanı yok.

Anfaş Fuar alanı ile Aksuyu nasıl bütünleştirebiliriz?

Aksu belediyesi ve Aksu halkı buranın Aksu’ya ait olduğunu bilmeliler. Aksu halkı burası bizim, gözüyle bakmalı. Aksu Belediyesi burayı sahiplenmeli, çevre düzenlemesini yapmalı. Belediyenin imkânları var, buraya fuara gelen her firma her kişi 100 liranın 15 lirasını Anfaş’a bırakıyorsa 85 lirasını Aksu ve Antalya’da otele, taksiye, lokantaya, pazara harcıyor. Aksu’nun esnafı yapılan her fuarda kazanıyor. Anfaş’ın düzenlediği fuarlardan Aksu daha fazla kazanmak istiyorsa, buraya sahip çıkmalı. Aksu Belediye başkanına gittim çevre düzenlemesi için, sağ olsun iş makinalarını yönlendirdi ama eksik bırakıldı bitmedi. Yani her şeyi Anfaş yapsın, biz kazanalım olmaz. Almadan vermek Allah’a mahsustur. Hep beraber çalışalım hep beraber kazanalım.

Ekonomi dünyasını nasıl görüyorsunuz. Ekonomideki iniş çıkışları nasıl değerlendiriyorsunuz. Ekonomide ki olumsuzluklar fuar takviminizi etkiliyor mu?

Dünya genelinde fuarlarda bir düşüş var. Ama bu tabiki geçici bir süreçtir. İnternetten satışların artması fuarları etkiliyor gibi gözükse de yine de insanlar görmeden almak istemiyorlar. Görerek yüz yüze pazarlama devam edecektir. Evet, zor bir dönem, savaşın varlığı Avrupa’da başka türlü yansıtılıyor. Biz yeni pazarların peşindeyiz. Çin, Hindistan, Asya ve Afrika pazarlarına açılıyoruz. O ülkeleri buraya getirip burayı buluşturma merkezi yapmamız lazım.

Anfaş, turizmin durgun sezonunda fuarlarla kış turizmi rolünü üstleniyor. Fuarların turizme katkıları nelerdir?

Fuara gelen firmalar, ziyaretçiler Antalya’yı görüyorlar. Antalya’da ki güzellikleri görünce daha sonra aileleri ile birlikte tatile geliyorlar. Ailesi ile gelince başka ailelere anlatıyorlar onlarla beraber geliyorlar. Anfaş aslında Antalya’yı dünyaya tanıtan bir reklam alanı oluyor. Anfaş Antalya’nın dünyaya açılan kapısı.

Uzun yıllar Almanya’da kaldığım için, Almanya’dan örnek vereceğim. Almanya’ya turist gelmiş gelmemiş çok önemli değil. Tüm Almanya’nın şehirleri ve kasabaları fuar şehri. Fuar olduğu için insanlar geliyor. Dünyanın en gelişmiş sanayi ve teknolojisi orada. Bütün dünya orada buluşuyor. Çok fazla talep olduğu için gelen ziyaretçilere neden geldiği ve kaç gün kalacağı soruluyor. Bir gecelik otel fiyatı 100 Euro iken 400 Euro oluyor. O kadar fuarlar zengin ki ve tüm yıl devam ediyor. Bu fuarlar kış turizmi ile birlikte 12 ay fuar olmalı. Burası Antalya’nın ortak pazarı. Buradan bütün Antalya para kazanıyor. Kışın tam kapasite çalışması ve sürekli fuarların olması demek turizm sezonunun da hareketli geçeceğinin ön ayağı olur Anfaş.  Ortak akılla bu fuarları artırmalıyız. Buraya gelen insanlar boş valizle geliyor dolu valizle geri dönüyorlar.

İş dünyasına mesajlarınız nelerdir?

Antalya’da fuar yapılıyor, örneğin otel ekipmanları ve gıda fuarını birleştirdik, yüzde 95 dolu geçti ama Antalya Firmalarının yüzde 70’i bu fuara katılmadı. Ayağına gelen fırsatı kaçırdı. Şunu düşünüyor herhalde Antalya’daki firmalar nasıl olsa biz Antalyalıya satıyoruz diye düşünüyorlar. Bilinçli bir toplum olursak çok şeyi başarabiliriz. Dışardan başka bir firma gelir pazarını alır. Burada iş yapan bütün firmalar Pazar ağlarını genişletmek için bu fuarlara katılmalılar.

Ve buradan bütün Antalya’ya sesleniyorum, yeni projeler, yeni fuarlar ve yeni fikirlerle sizlerle buluşmak istiyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.