Sivil toplum kuruluşu (STK)’lar çok farklı alanlarda örgütlenebilen ve birçok farklı alanda da faaliyet gösteren gönüllülük esasına göre oluşmuş veya oluşturulmuş kuruluşlardır. Bu kuruluşların kuruluş amaçları ve faaliyet alanları farklı olmakla birlikte temel hedefleri toplumsal sorunlara çözüm bulmak ve toplumun gelişmesine ve kalkınmasına katkıda bulunmaktır.
Tanımdan da anlaşıldığı gibi, STK’ların olmazsa olmazı, toplumsal sorunlara çözüm bulmak ve toplumun gelişmesine ve kalkınmasına katkıda bulunmaktır.
Yani bireysel menfaatlerden ziyade, toplumun menfaatleri doğrultusunda hareket etmeleridir.
Aksu’muz da işadamlarının bir araya gelmesiyle oluşturduğu bir AKGİAD ( Aksu Girişimci İş Adamları Derneği) adlı bir STK var.
Bu kurum Aralık ayında genel kurula gidecek ve yeni başkanını seçecek.
Çünkü mevcut başkan Hakan Özen, genel kurulda aday olmayacağını ifade etti. Ondan dolayıdır ki, AKGİAD yeni başkanını seçecek diyorum.
İster istemez bu durum karşısında haklı olarak aklılara gelen, “Kim olacak çiçeği burnunda yeni başkan?” sorusu.
Bununla ilgili kulislerde birçok isim dolaşıyor ve bazı gruplar tarafından bir çok ismin de yönlendirildiği konuşuluyor.
Bu isimlerden bir tanesi de yerel seçimlerde AK Parti’den Belediye Başkanı Aday adayı olan Ferdi Akkaya.
Adaylık döneminde, Akkaya’nın aday adaylığı sürecinde izlediği yol ile ilgili birkaç köşe yazısı yazmıştım.
Yazılardan bir tanesi de, “Adaylık bahane reklam şahane” başlıklı idi.
Akkaya’nın seçim beyannamesi olarak hazırladığı 12 sayfalık el ilanının projelerden ziyade neredeyse tamamında AK Parti’nin adı kullanarak kendi şirketi ile ilgili tanıtıcı bilgiler vermişti.
Bu tanıtıma yönelik söylenilecek tek sözün “Adaylık bahane, reklam şahane” olduğunu dile getirmiştim.
Ticari anlamda düşünüldüğü zaman izlenen yol başarılı, ama kenti yönetme adına yola çıkılmışsa, bu durum hiçbir ortamda tasvip edilemez.
Çünkü o makam toplumun. Bireysel menfaatlerden ziyade toplumun menfaatleri ön planda olmalı.
Bundan dolayıdır ki o seçim broşüründe, kendi şirketini tanıtıcı bilgilerden ziyade toplumun sorunları ve sorunların çözüm önerileri ile ilgili ibareler olmalıydı.
Olmadığından dolayı, bende “Adaylık bahane, reklam şahane” başlıklı bir köşe yazısını yazma gereksinimini duymuştum.
Yine aynı dönem kulağıma gelen ve birçok yerde konuşulan bir iddiayı da paylaşmakta yarar görüyorum.
O iddia ise Ferdi Akkaya’nın, 9 aday adayının yarıştığı yarışta, “AK Parti Genel Merkezi Halil Şahin dışında kimi açıklarsa onunla çalışırım. Ama Halil Şahin’le çalışmam” söylemi idi.
Her ne kadar bu söylem Akkaya’nın boyunu aştıysa da, itiraz ettiği taktirde o sözün kendisine ait olduğunu ispatlama anlamında yüzleşmeye hazırım.
Şimdi gelelim bugüne…
Evet, yazımın başında belirttiğim gibi STK’ların olmazsa olmaz önceliği toplumsal sorunlara çözüm bulmak ve toplumun gelişmesine ve kalkınmasına katkıda bulunmaktır
Yani bu oluşumlarda hiçbir bireyselliğe yer verilmez. Verildiği taktir de toplumun menfaatleri geri planda kalır. O kurum toplum nezdinde güvenilirliğini kaybeder.
3 aylık bir yerel seçim sürecinde attığı her adımda bireysellik bulunan bir bireyin isminin, asli görevi sorunlara çözüm bulmak ve toplumun gelişmesine, kalkınmasına katkıda bulunmak olan bir kurumla anılması bile tahammülleri zorlarken, o isme bazı kişilerin sahip çıkması ihtimallinin konuşulması AKGİAD’da büyük bir saygısızlık olsa gerek diye düşünüyorum.
Umarım bu yanlıştan tez elden dönülür.
AKGiAD’ta perde arkası
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
doğru söze ne denir aynen katılıyorum ferdi bey kendi reklamını yapıyor aksu nun değil