AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, herşey dahil sistemin ilk olarak 1930'lu yıllarda ortaya atılan ancak tam olarak uygulanmaya turizm hareketlerinde kitle turizminin ivme kazandığı yıllarda başladığını söyledi. Türk turizminin de hız kazandığı 90'lı yıllarda bir kısım otel zincirlerinde uygulanmaya başlanan herşey dahil sistemin, günümüzde de özellikle sahil bölgelerinde konaklama işletmelerinin büyük bölümünün uyguladığına dikkati çekti.
Tüketicinin karar vermesini hızlandıran ve kolaylaştıran bu sistemin konaklama işletmelerinin yapısal ve yönetimsel değişiklikler yapmasını gerektirdiğini kaydeden Yağcı, Türk turizminde önemli yer kaplayan HD sistemde sağlanan hizmet ve ürünlerin geniş bir yelpazede yer alması, nitelik ve nicelikleri konusunda oluşan belirsizliklerin sistemle ilgili soru işaretleri oluşturduğunu anlattı. Erkan Yağcı, bu çerçevede, AKTOB hizmet sağlayıcılarının, tüketicilerin, tur operatörlerinin faydalanabileceği bir başvuru niteliğinde olacak 'Herşey Dahil Sistemde AKTOB Standartları' hazırlandığını ve yayınlandığını açıkladı.
Türk turizminin büyümesinde büyük pay sahibi olan bu sistemin, özellikle ailelerin tercihlerini Türkiye'ye yönlendirmesine etken olduğunu dile getiren AKTOB Başkanı Yağcı, “Konaklama işletmeleri sezon dönemini ortalama olarak 15 gün ve 1 ay arasında uzatmıştır. HD sistemin sağladığı avantajların yanı sıra uygulamada sağlanan hizmetlerdeki belirsizliklerin giderilmesi zorunlu hale gelmiştir. Bu nedenle, HD sistemin standartları belirlenerek, referans alınacak bir başvuru rehberi niteliğindeki yayınımızın dağıtımına önümüzdeki günlerde başlanacaktır. Tüketici satın aldığı ürünü, AKTOB standartları ile kategorize edebilecek, daha güvenle tercihini yapabilecektir" diye konuştu.