AKSU ekonomisinin en büyük dinamiklerinden biri olan “Antalya Expo Center” ya da diğer adıyla, “Antalya Fuar ve Kongre Merkezi”, bölge ekonomisine Pınarlı’dan her yıl 1 milyar 600 milyon Euro tutarında bir iş hacmi armağan ediyor. Yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret ettiği her fuar organizasyonu, 3-4 günlük süresi içinde, restoranlardan pastanelere, çiçekçilerden taksicilere kadar binlerce esnafa, kelimenin tam anlamıyla “para yağdırıyor”. Ve bu organizasyonlar, yıl içerisinde 20-25 kez tekrarlanıyor. Ortaya çıkan iş potansiyelini tahmin edin artık…
Peki, hem Antalya’nın hem de Aksu’nun iş dünyası, ANFAŞ’tan kendisine “altın tepsi” içinde uzatılan bu fırsatı yeterince değerlendiriyor mu?
Bu sorunun yanıtını arayan ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, Ekonomi Bakanlığı’ndan TOBB’a kadar çok sayıda kurum ve kuruluşa sunduğu “Fuarcılık ve Antalya” raporunu, bu kez de Başbakan Binali Yıldırım’a takdim etti.
ANFAŞ, bildiğiniz gibi, Antalya Expo Center’ı işleten Antalya Fuarcılık İşletme ve Yatırım A.Ş’nin kısa adı. Şirketin Genel Müdür koltuğunda, Hannover Fuarından transfer edilen Murat Özer oturuyor.
“Başbakan Binali Yıldırım’a sunulan raporda neler var?” sorusuna yanıt aramak için Sayın Murat Özer’e döndüğümüzde, şu matematik hesabı yapıyor önce:
“ANFAŞ’taki fuarlara katılan yerli ve yabancı konukların, harcadıkları her 100 Euro’nun 85 Euro’su, bölge ekonomisine gidiyor.” Yani, restoranlara, otellere, pastanelere, çiçekçilere, taksicilere, marketlere…
“Fuar turizmi alanında son yıllarda büyük bir atılım içinde olan Antalya’yı, diğer Avrupa kentleri ile yarışır hale getirmek ve Aksu ekonomisini bu kaynağa entegre etmek için neler yapılmalı?” sorusuna yanıt aradığımızda ise Özer’den şu açıklama geliyor:
“Her şeyden önce, tramvay hattının Pınarlı durağından fuar merkezine kadar kapalı bir geçit kurulmalı. Konuklarımızın, kış aylarında yağmurda ıslanmadan, ayakları çamur içinde kalmadan sergi alanlarına ulaşmaları çok önemli. Fuar ziyaretçileri, dünyanın her yerinde buna dikkat ederler.
Ayrıca, fuar merkezleri ve bulundukları kentlerin entegre olmaları gerekiyor. ANFAŞ ve Aksu kentinin aynı hedeflerde buluşmaları için, bir takım adımlar atılması gerekiyor. On binlerce yerli ve yabancı ziyaretçinin Aksu ekonomisi ile kucaklaşması isteniyorsa, “kentleşme adına” radikal değişiklikler kaçınılmaz görünüyor.”
ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer’in görüş ve önerileri elbette bunlarla sınırlı değil. Bize sorarsanız, Aksu Kaymakamlığı, Belediye ve Aksu Girişimci İşadamları Derneği’nin öncülüğünde, “Fuarcılık sektörü ve Aksu ekonomisi” konulu bir toplantı düzenlenmeli, ANFAŞ yöneticileri de bu etkinliğe davet edilerek, görüş ve önerileri alınmalıdır.
Food Product açılıyor
24. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı (ANFAŞ Food Product), 15 Şubat Çarşamba günü açılacak. 3 gün açık kalacak fuar, Türk gıda firmaları ile birlikte 40 dolayında ülkeden, 200’e yakın firmanın ürün ve hizmetlerini buluşturacak. Food Product fuarlarını önceki yıllarda 50 bine yakın profesyonel ziyaretçi gezmişti.
Aksu’dan Başbakan’a fuar raporu
Paylaş